Volvo Penta en Mantsinen tekenen samenwerkingsovereenkomst om de uptime van eindgebruikers te verbeteren

Volvo Penta heeft een raamovereenkomst getekend met de kraanfabrikant Mantsinen om de verantwoordelijkheid voor de aftermarket te delen, problemen sneller op te lossen en de uptime en tevredenheid van klanten te vergroten.

Volvo Penta en Mantsinen tekenen samenwerkingsovereenkomst om de uptime van eindgebruikers te verbeteren

Volvo Penta is sinds 2014 de exclusieve motorleverancier van kraanmachinefabrikant Mantsinen uit Finland, die hydraulische kranen voor materiaalverwerking produceert.

Volvo Penta is sinds 2014 de exclusieve motorleverancier van de kraanmachinefabrikant Mantsinen uit Finland en levert motoren in alle emissieklassen van D5 tot D16 voor het volledige assortiment kranen van 50 tot 300 ton van Mantsinen.

De twee bedrijven delen een lange historie van vertrouwen en samenwerking, die nog verder wordt versterkt nu hun relatie een nieuwe fase ingaat, waarin middelen en expertise worden gebundeld ten behoeve van de eindklant.

Mantsinen heeft dealers in 55 landen over de hele wereld. Het bedrijf stelt strenge eisen aan de aftermarketservices en klanten hebben hoge verwachtingen van de inzetbaarheid. Door de verantwoordelijkheden op de aftermarket te delen met Volvo Penta en diens internationale dealernetwerk, zal Mantsinen de kranen weer sneller aan het werk kunnen krijgen.

"De samenwerking tussen Mantsinen en Volvo Penta is altijd goed geweest. De motoren van Volvo Penta zijn uitstekend en ze hebben een wereldwijde dealerpositie, ondersteund door een ultramodern logistiek systeem voor onderdelenbeheer", zegt Jussi Lappi, Customer Support Director bij Mantsinen. "Maar we wisten dat er een manier was om onze samenwerking naar een hoger niveau te tillen, vooral als het gaat om de aftermarket."

Grotere geografische dekking, snellere respons
Lokale dealerondersteuning in combinatie met goede communicatie en concrete ondersteuning is essentieel voor een positieve ervaring bij eindklanten.

Als er een Volvo Penta dealer dicht bij de klant is gevestigd, zullen de dealers van Mantsinen optreden als eerstelijnsondersteuning voor het oplossen van problemen en motoronderhoud, waarbij ze de hulp van de plaatselijke Volvo Penta dealer inroepen bij het oplossen van meer complexe problemen.

Waar een dealer van Mantsinen dichter bij de klant is gevestigd, zal Volvo Penta de specialisten van Mantsinen een gespecialiseerde opleiding aanbieden voor de service en reparatie van Volvo motoren, als dat al niet is gebeurd.

"Of eindklanten nu onderhoud ontvangen via een dealer van Volvo Penta of Mantsinen, ze kunnen steeds profiteren van een snelle, gespecialiseerde ondersteuning, ongeacht hun locatie," zegt Fredrik Larsson, Manager Aftermarket Business Development bij Volvo Penta.  "Het is een win-winsituatie voor Mantsinen, Volvo Penta en onze dealernetwerken."

Uitrollen naar meer markten
Volvo Penta is van plan om dit samenwerkingsconcept voor dealers op de aftermarket uit te rollen naar meer markten om de uptime van eindgebruikers op grote schaal te verbeteren. Het wordt echter geen uniforme oplossing. Het concept zal worden afgestemd op de specifieke behoeften van de OEM en de eindklant.

"Wij geloven dat dit samenwerkingsconcept waarde toevoegt voor de eindklant. En het past perfect bij Volvo Penta, omdat we niet alleen erkend willen worden als leverancier van geavanceerde aandrijfsystemen, maar ook vanwege de uitstekende werking van onze aftermarket", legt Larsson uit. "Het ondertekenen van een overeenkomst is echter slechts het begin van de reis. Het is de toewijding van elke partij die op lange termijn moet zorgen voor succes", besluit hij.

Download afbeelding met hoge resolutie>

Gerelateerd nieuws